maandag 12 december 2011

DIT MÓET JE ECHT LEZEN

,,Ik maak zelf wel uit, wat ik lees", zegt u misschien terecht.
Nou ja, dan maak ik er van: ,,ik raad u lezing van harte aan."
Waarom gaat het? Om het volgende boek:

BLOND BRUTAAL EN BIDDEN, Waarom ik (nog steeds) katholiek ben,
van Mariska Orbán.

Een fascinerend boek van een gedreven vrouw. Op een warme en sympathieke toon licht ze haar geloof toe dat ze iedereen gunt die warmte en een woonplaats zoekt bij God.
Mariska Orbán werd (nog maar 34) , vanwege haar grote journalistieke kwaliteiten, hoofdredacteur van het Katholiek Nieuwsblad.  Ze haalde de pers (of beter: de pers haalde haar) toen ze geweldig in aanvaring kwam met kamerlid Jeanine Hennis over miskraam en abortus. De schrijfster kreeg bakken bagger, smaad over zich heen vanwege haar anti-abortusstandpunt.
Ze verdedigt zich liefdevol en ook bekwaam. Ze heeft een groot talent om dingen overzichtelijk en inzichtelijk te maken. En haar enige norm is het Woord van God. Ze begint ook met een tekst uit 2 Tim.4:2-4 ,,Verkondig het woord, dring aan te pas en te onpas, weerleg, begrisp, bemoedig, in één woord, geef uw onderricht met groot geduld."
De katholieke kerk is niet alleen maar schandalen, er wordt ook groot en oprecht geloof gevonden. Wie begaan is met de wereld die er zo verschrikkelijk aan toe is, leze dit boek. Het is een juweel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten